Transporto srautų modeliavimas

Transporto srautų modeliavimo tikslas – numatyti kokiu būdu persiskirstys transporto priemonių eismas nagrinėjamoje teritorijoje po to, kai bus pastatytas naujas tiltas, nutiesta nauja gatvė (kelias) ar gatvės (kelio) atkarpa, praplatinti ar rekonstruoti esami keliai ar gatvės, gatvių (kelių) tinklo dalyje bus uždraustas eismas, pasikeis eismo reguliavimas ženklais ir t.t. Transporto srautų modeliavimas taip pat naudojamas atvaizduoti 3D režimu eismo situaciją, įgyvendinus būsimą kelių tinklo rekonstrukciją. Tokiu būdu testuojami rekonstrukcijos sprendiniai, išvengiama galimų projektavimo klaidų, bei taupomos lėšos, kurios būtų skirtos galimoms klaidoms šalinti jau po projekto įgyvendinimo. Transporto srautų modeliavimas gali būti naudojamas ekstremalių situacijų pasekmių modeliavimui (kai dėl kokių nors priežasčių blokuojamas eismas kelių ar gatvių tinklo dalyje) bei tokios situacijos optimalių sprendinių paieškai.

Yra ne viena programa, skirta transporto srautų modeliavimui. Mūsų institutas naudoja AIMSUN 8 EXPERT. Pagrindiniai su šia programa sprendžiami uždaviniai:

•    infrastruktūros projektų poveikio eismui vertinimas;
•    eismo intensyvumo persiskirstymo vertinimas ir optimizavimas;
•    eismo kontrolės (ženklais, šviesoforais, kelio dangos ženklinimu) įvertinimas ir optimizavimas;
•    eismo saugumo analizė;
•    intelektualių transporto sistemų (ITS) veikimo analizė bei optimizavimas;
•    eismo poveikio aplinkai vertinimas;
•    kelių apmokestinimo naudos įvertinimas bei optimizavimas.

 

Programos veikimą demonstruojantis filmukas:

 

 

 

Gaunamų rezultatų fragmentas (pavyzdys ):

 

Transps_model_1

 

 

 

Esamas transporto srautų pasiskirstymas
gatvių tinklo fragmente X, aut./val.

 

 

 

 

 

Transps_model_2

 

 

 

Transporto srautų pasiskirstymas uždarius vakarinę pervažą
gatvių tinklo fragmente X, aut./val.